Overslaan naar inhoud

Huisregels

We snappen dat het niet het leukste onderdeel is, maar onze huisregels zijn er niet voor niets. Ze zorgen ervoor dat alles bij Joekelz veilig, duidelijk en soepel verloopt — voor de honden, voor de baasjes en voor ons team.


Door vooraf duidelijke afspraken te maken, voorkomen we misverstanden én zorgen we samen voor een fijne en vertrouwde omgeving voor alle viervoeters. 

Alles wat je moet weten


Vaccinaties en parasieten

Bij Hondencentrum Joekelz staat de gezondheid van álle honden centraal. Daarom hanteren wij duidelijke regels rondom vaccinaties en parasieten – deels op basis van overheidsrichtlijnen, deels uit onze eigen zorgplicht. Vergeet niet om het vaccinatieboekje of paspoort mee te nemen bij ieder verblijf. Zonder geldige vaccinaties kunnen wij je hond helaas niet aannemen. 

Let op: De entingen moeten minimaal 2 weken vóór aanvang van het verblijf toegediend zijn. Vaccinaties die tijdens het verblijf verlopen, worden niet geaccepteerd.

Elke hond die bij ons verblijft (zowel in het pension als de dagopvang) moet geldig gevaccineerd zijn tegen:

  • Grote cocktail (DHP of DHPPI)
  • Ziekte van Weil (Leptospirose)
  • Kennelhoest (verplicht via neusdruppels)
  • Rabiës – alleen verplicht als uw hond van buiten Nederland komt

Vrij van parasieten

Voor een gezonde en veilige omgeving vragen wij dat iedere hond vrij is van vlooien, teken, wormen en andere parasieten bij aankomst. Mocht blijken dat jouw hond toch parasieten heeft, dan:

  • Wordt je hond tijdelijk apart gezet
  • Zullen wij direct behandelen
  • Worden de kosten hiervoor volledig aan jou doorberekend

Voorkom teleurstellingen en controleer op tijd de geldigheid van de vaccinaties én de gezondheid van je hond. Heb je vragen? Neem gerust contact met ons op – we denken graag met je mee.


Medicatie

Krijgt uw hond medicatie tijdens het verblijf of de dagopvang? Geen probleem — ons opgeleide team dient dit graag toe, mits dit veilig en verantwoord kan.

Let op:

Voor het toedienen van medicatie is het verplicht om vooraf een volledig ingevuld medicatieformulier aan ons af te geven. Zonder dit formulier mogen wij geen medicatie toedienen.

Zorg ervoor dat:

  • De medicatie in de originele verpakking wordt meegegeven
  • Duidelijk op het formulier staat waarom, wanneer, hoeveel en hoe het toegediend moet worden

Alleen met deze gegevens kunnen wij uw hond de juiste zorg geven.

Het medicatie formulier kunt u op onderstaande knop downloaden

Medicatie formulier


Aansprakelijkheid en algemene voorwaarden

Bij Hondencentrum Joekelz doen wij er alles aan om uw hond met liefdevolle zorg en aandacht op te vangen. Toch is het belangrijk om te weten dat het verblijf bij ons op eigen risico is.

Hoewel we werken met ervaren personeel en veilige voorzieningen, kunnen wij niet aansprakelijk worden gesteld voor ziekte, verwondingen, ontsnapping, overlijden of schade aan uw hond of derden, tenzij er sprake is van aantoonbare nalatigheid van onze kant.

Ook eventuele schade aan eigendommen van de hond (zoals halsbanden, tuigjes of andere persoonlijke spullen) is voor eigen risico.

Daarnaast gaan wij ervan uit dat uw hond is opgenomen in uw WA-verzekering. Mocht uw hond schade toebrengen aan andere dieren, mensen of eigendommen, dan bent u hier als eigenaar verantwoordelijk voor.

Onze algemene voorwaarden vind je hier

Algemene voorwaarden



Verblijfsformulier: zorg en toestemming

Voor het verblijf van uw hond bij Joekelz vragen wij u vooraf een toestemmingsformulier in te vullen. In dit document geeft u aan wat wij mogen doen in situaties zoals:

  • Een bezoek aan de dierenarts
  • Het constateren van afwijkend gedrag of plotselinge klachten
  • Ernstige situaties zoals overlijden

Dit formulier is belangrijk om in noodsituaties snel en zorgvuldig te kunnen handelen, altijd in het belang van uw hond.

Belangrijk:

Het formulier dient volledig ingevuld vóór aanvang van het verblijf of dagopvang aan ons te worden overhandigd.

Wilt u iets wijzigen? Dan vragen wij u om het volledige formulier opnieuw in te vullen en in te leveren.

Verblijfsformulier downloaden

Stay and consent form download


Reserveren en betalingen

Reserveren

Reserveringen kunt u plaatsen via het reserveringssysteem en zijn pas geldig wanneer deze door ons bevestigd zijn.

Bij reserveringen via andere kanalen dan de website gaat u automatisch akkoord met de algemene voorwaarden en huisregels.

Betalingen

Betaling geschiedt contant, online of met PIN vooraf of bij het brengen van de hond.

Natuurlijk kan het altijd voorkomen dat een verblijf geannuleerd moet worden. Geen probleem – maar houd dan wel rekening met onze annuleringsvoorwaarden.

Annuleert u op tijd? Dan worden er geen kosten in rekening gebracht (Met uitzondering van zomer- en kerstvakantie). Heeft u de boeking al betaald? Dan storten wij het bedrag in uw persoonlijke wallet. Deze tegoed wallet blijft gekoppeld aan uw account en kan bij een volgende boeking gewoon weer gebruikt worden.


Annuleren

Uiteraard kan het voorkomen dat u uiteindelijk geen gebruik hoeft te maken van een reservering. Een verblijf wijzigen (inkorten/opschuiven/etc) valt ook onder deze regeling. Dit kan enkel gedaan worden per mail of telefoon. Alleen het wijzigen van een boeking kan ook via het boekingssysteem gedaan worden. Hiervoor houdt u rekening met Artikel 9 uit onze algemene voorwaarden: 

Artikel 9 – De annuleringsregeling; Bij annulering door de consument gelden voor deze de volgende betalingsverplichtingen: – Annulering tot 2 maanden vóór het ingaan van de overeenkomst: Kosteloos – Annulering tot 1 maand vóór het ingaan van de overeenkomst: 50% van de prijs – Annulering tot 2 weken vóór het ingaan van de overeenkomst:75% van de prijs – Annulering binnen 2 weken vóór het ingaan van de overeenkomst: 100% van de prijs.

Tijdens de zomervakantie (juli & augustus) en de kerstvakantie gelden aangepaste annuleringsvoorwaarden. We merken helaas dat er soms lange periodes geboekt worden om zeker te zijn van een plekje, die vervolgens vlak voor de annuleringsdeadline flink worden ingekort. Hierdoor blijven plekken onnodig bezet, terwijl andere hondjes niet kunnen komen logeren en op de wachtlijst komen. Omdat veel baasjes verder gaan zoeken voor een ander vakantie adres en daardoor geen gebruik meer maken van onze diensten, lukt het vaak niet om die plekjes nog op te vullen. Om dit te voorkomen, geldt in deze drukke periodes dat boekingen niet kosteloos kunnen worden geannuleerd of ingekort, ongeacht het moment van wijziging. Er zal dan ten alle tijden 100% van de boeking betaald dienen te worden. Zo zorgen we ervoor dat zoveel mogelijk hondjes écht op vakantie kunnen bij Joekelz. Dankjewel voor jullie begrip en vertrouwen! 


Dagopvang en abonnementen 

Brengt u uw hond regelmatig voor een dagopvang, dan is een abonnement misschien wat voor u! Zo bent u iets voordeliger uit en geniet uw hond van zijn speeldagen.

Elk abonnement is uitsluitend geldig voor één hond, met een duur van 5 weken.

Abonnementen worden altijd vooraf afgerekend.

De schoolvakanties worden niet bij deze 5 weken geteld. Valt de meivakantie bijvoorbeeld binnen uw abonnementsperiode dan is uw abonnement een week langer geldig, tenzij u uw hond tijdens de schoolvakantie brengt.

Binnen de geldigheid van uw abonnement bent u vrij om te kiezen welke dagen u uw hond komt brengen. VOORBEELD: U koopt ‘abonnement 3’, gemiddeld 3 keer per week opvang. In totaal koopt u 15 keer dagopvang, geldig gedurende 5 weken. U kunt de ene week 2 keer gebruik maken van de dagopvang, de andere week 4 keer. Of een week 1 keer dagopvang en de andere week 5 keer. In totaal heeft u recht op 15 keer dagopvang, zolang dit binnen de 5 weken geldigheid van uw abonnement valt. Eventuele niet gebruikte dagen dagopvang kunt u na die 5 weken niet meer gebruiken.


Te laat ophalen of brengen

Bij Joekelz werken wij met vaste openingstijden zodat we voldoende rust, aandacht en zorg kunnen geven aan alle hondjes die bij ons verblijven. Buiten deze tijden zijn wij druk bezig met de verzorging en werkzaamheden voor de honden.

Wij vragen u dan ook vriendelijk om zich te houden aan de afgesproken ophaal- en brengtijden. Natuurlijk kan het altijd gebeuren dat u onverwachts vertraagd bent of verhinderd raakt. Laat het ons in dat geval zo snel mogelijk weten, zodat we samen kunnen kijken naar een passende oplossing.

Let op: Indien wij geen bericht van u ontvangen, bestaat de kans dat u voor een gesloten deur komt te staan. We zijn buiten de openingstijden niet altijd in de gelegenheid om de deur te openen.

Bij te laat ophalen of brengen zonder overleg word een meerprijs van 150% in rekening worden gebracht. Dit tarief wordt berekend over de dag van ophalen:

  • In geval van dagopvang geldt dit percentage over het dagopvangtarief;
  • In geval van een overnachting wordt dit percentage gerekend over de laatste overnachting;
  • Indien uw hond pas in de middag wordt opgehaald, rekenen wij 150% over zowel de overnachting als de extra dagopvang.

Voorkom ongemak – geef wijzigingen of vertragingen altijd tijdig aan ons door.


Castratie en Loopsheid

Om de rust en balans binnen onze roedel te behouden, hanteren wij bij Hondencentrum Joekelz een duidelijk beleid rondom castratie van reutjes.

Verplichte castratie vanaf 1 jaar

Voor alle reuën van 1 jaar en ouder is castratie verplicht om gebruik te maken van onze dagopvang en/of pension. Sommige jonge reutjes kunnen vóór hun eerste levensjaar al sterk hormonaal gedrag vertonen. In zulke gevallen gaan we met je in overleg. Samen kijken we of:

  • Je hond tijdelijk niet naar het pension of de opvang komt tot na de castratie
  • Je hond eerder gecastreerd wordt

Loopsheid

Om de rust en veiligheid in ons pension te waarborgen, hanteren wij duidelijke regels rondom loopsheid bij teefjes.

Voor het verblijf

Loopsheid en een dagopvang of vakantieverblijf gaan niet samen.

Teefjes die loops zijn of in de afgelopen 14 dagen bloedverlies hebben gehad, mogen niet bij ons verblijven – dit geldt zowel voor dagopvang als vakantieverblijf.

Wij raden bovendien aan om het kontje van je hond goed te wassen na afloop van de loopsheid, voordat zij weer bij ons komt. Zo voorkomen we dat er alsnog veel hormonale prikkels in de roedel ontstaan.

Tijdens het verblijf

Wordt jouw hond toch loops tijdens haar verblijf bij ons? Dan nemen wij direct passende maatregelen:

  • Je hond wordt apart van de roedel geplaatst
  • Indien mogelijk verblijft ze met rustige, stabiele teefjes die niet reageren op haar hormonen
  • U wordt op de hoogte gebracht

Vanwege de extra zorg, aandacht en aanpassingen die dit vraagt, brengen wij gedurende deze periode een tarief van 150% in rekening. Wil je je hond ophalen vanwege de loopsheid? Dat is mogelijk, maar je bent dan wel gewoon de boekingskosten verschuldigd voor het gereserveerde verblijf.


Trimsalon

Wij begrijpen dat er soms iets tussen kan komen. Toch vragen wij u om bij verhindering tijdig contact met ons op te nemen.

Annuleren kan kosteloos tot 7 dagen vóór uw afspraak.

Bij annuleringen binnen 7 dagen zijn wij genoodzaakt 50% van het behandelbedrag in rekening te brengen.

Wanneer u zonder afmelding niet verschijnt, brengen wij het volledige bedrag (100%) van de geplande trimbeurt in rekening.

Wij werken met een strak schema om zoveel mogelijk hondjes te kunnen helpen en de wachttijden — die momenteel vaak enkele weken tot maanden zijn — zo kort mogelijk te houden.

Wanneer u niet op tijd aanwezig bent, kan de trimbeurt helaas niet meer doorgaan.

Het welzijn van uw hond staat bij ons altijd voorop. Daarom behouden wij ons het recht voor om een trimbeurt te weigeren of te onderbreken in de volgende gevallen:

  • Wanneer de vacht ernstig vervilt of slecht verzorgd is;
  • Wanneer de hond agressief gedrag vertoont of niet op een veilige manier te hanteren is;
  • Wanneer blijkt dat de hond lichamelijk niet in staat is om een volledige trimbehandeling te ondergaan.

In dergelijke gevallen bespreken wij altijd met u wat mogelijk is en wat het beste is voor uw hond. De gezondheid en veiligheid van elk dier — én onze medewerkers — staan hierbij voorop. 💛


Foto en Video 

Wij plaatsen dagelijks foto`s en/of filmpjes van alle hondjes die op het pension aanwezig zijn op onze facebookpagina. Zo kunt u als baasje meegenieten en zien wat uw hond beleeft en met wie uw hond vriendjes is geworden. Wij proberen iedere hond zoveel mogelijk vast te leggen, maar kunnen dit helaas niet garanderen. Het kan dus voorkomen dat uw hond een dagje niet zo een zin heeft om in de picture te staan.

Hondencentrum Joekelz behoud het recht om deze beelden te gebruiken voor eigen doeleinden. Denk hierbij aan onze website, social media, promotie en drukwerk. Indien u niet wilt dat uw hond op foto of video verschijnt, verzoeken wij u dit vooraf schriftelijk met ons te bespreken, zodat wij hier rekening mee kunnen houden. 


Apart plaatsen van een hond

Bij Hondencentrum Joekelz werken wij met een roedelconcept. Dit betekent dat de honden zoveel mogelijk samen zijn, uiteraard onder professionele begeleiding. Ons pension is dan ook niet ingericht op (langdurige) individuele opvang. Toch kan het in sommige situaties nodig zijn om een hond (tijdelijk) apart te plaatsen, bijvoorbeeld bij:

  • Loopsheid
  • (Onverwacht) Ongewenst gedrag
  • Niet in orde zijnde vaccinaties

In zulke gevallen brengen wij een aangepast tarief van 150% van de reguliere kosten in rekening. Dit komt door de extra zorg, ruimte en begeleiding die hierbij nodig zijn.

Hoewel we uiteraard altijd goed voor je hond zorgen, gaat onze voorkeur uit naar ophalen bij één van bovenstaande situaties. Mocht dit om welke reden dan ook niet mogelijk zijn, dan geldt het verhoogde tarief zolang de hond apart moet verblijven.

Wordt je hond opgehaald? Dan blijft de volledige reservering gewoon betalingsplichtig, zoals afgesproken bij het boeken.

Zijn er nog vragen of onduidelijkheden na het lezen van onze huisregels? Neem dan contact met ons op

 Wij staan u graag te woord en helpen u indien u nog vragen heeft.